2014-11-03

Historisk sponsorslipp fra YT

Produktbilde fra bedriften Tine SA - Historisk sponsorslipp fra YT

«Hverdagens atleter» har fra i dag muligheten til å signere samarbeidsavtaler med YT. Med det ønsker en av Norges største leverandører av treningsmat og ­drikke å hjelpe helt vanlige folk til å trene i en hektisk hverdag.

På en pressekonferanse på YTs egne facebooksider forklarte merkevaresjef, Karl Georg Raastad, bakgrunnen:

– Vår jobb er å hjelpe nordmenn med å bli enda litt bedre. Både de som trener for å holde seg i form, trener som forberedelse til konkurranse eller rett og slett bare trener fordi det er gøy. Nå tar vi hjelpen et steg videre ved å gå inn som sponsor for «Hverdagens atleter».

Over 100 sponsorkontrakter

Over hundre nye sponsorkontrakter skal inngås i perioden frem mot jul. Avtalene har forskjellig varighet og innhold, med en fellesnevner om at de er ment for å hjelpe vanlige folk med å få mer ut av treningen sin. På yt.no kan alle gå inn og bla seg gjennom sponsorpakkene og finne den eller de som passer for seg. Raastad forklarer:

– Som med alle sponsoravtaler, stiller YT klare krav til sponsorobjektene sine. Hver sponsorpakke har vilkår som må oppfylles, som for eksempel en forpliktelse om å trene regelmessig, eller stille i relativt god form til start i Oslo Maraton. Et sponsorat må bli tatt på alvor.

Katrine Nicolaysen, en helt vanlig hverdagsatlet, klarte ikke å skjule entusiasmen for den nye muligheten og uttalte seg på vegne av alle som trener et par ganger i uken.

– Jeg er så glad for denne sjansen. Vi gleder oss til å samarbeide med en så fremtidsrettet aktør. For oss som prøver å få trent litt i hverdagen har denne avtalen svært stor verdi, både utstyrsmessig og motivasjonsmessig, sier Katrine Nicolaysen.

Støttespiller for aktive nordmenn

Sponsorsjef i TINE, Ann­Kristin Syversen, snakket om YTs ønske om å forsterke merkevaren sin innen norsk idrett og i Norge ved hjelp av «Hverdagens atleter».

– TINE ønsker å være en aktiv og synlig støttespiller for nordmenn som ønsker å nå sine treningsmål. Avtalene som nå signeres varer alt fra to uker til ett år, og vi gleder oss til å gå inn i dette historiske samarbeidet.

For ytterligere informasjon og kommentarer kontakt merkevaresjef for YT, Karl Georg Raastad, på e-post yt@tine.no eller les mer på http://www.yt.no


Informasjonen er publisert på Mynewsdesk - http://www.mynewsdesk.com

Informasjon om bedriften: Tine SA

Nyheten presenteres i samarbeid med MyNewsdesk