2013-07-30
Scandic med kvalitetspris fra TripAdvisor
Reisenettstedet TripAdvisor deler årlig ut Certificate of Excellence til hotell som
får skryt av sine gjester. Nå har 40 Scandic-hoteller blitt tildelt den
eksklusive utmerkelsen.
Kun ti prosent av alle virksomheter som
blir anmeldt av TripAdvisor sine brukere får prestisjeprisen.
–Vi er stolte over at hele 26 prosent av
våre hoteller har fått denne utmerkelsen. Vi jobber hele tiden for at våre
gjester skal få en minnerik og positiv hotellopplevelse, og Certificate of Excellence er et bevis på
at vårt harde arbeid gir oss et positivt omdømme på verdens største
reisenettsted, sier Sara Järnemar, Social Media Manager i Scandic.
Kriteriene
for å få utmerkelsen er at hotellet de siste seks månendene skal ha fått en rating
som er fire eller høyere på en skala fra en til fem. Det er gjestene selv som
skriver vurderingene, og som dermed avgjør hvem som får prisen.
–Scandic-hotellene
er gode eksempler på hotell som tilbyr topp kundeopplevelser. Dette er
utmerkelser som Scandic har gjort seg fortjent til basert på tilbakemeldinger
fra de som betyr mest – deres kunder, sier Alison Copus, VP Marketing i
TripAdvisor.
I tillegg har seks Scandic-hotell fått
utmerkelsen Travellers Chioice, en
heder som kommer som et resultat av vurderinger gjort i åtte kategorier, blant
annet beste service, moderne utforming og at hotellet er topp 25 i sin region.
Studier
viser at over 70 prosent av alle som planlegger en reise ønsker å lese andre
hotellgjesters vurdering før de bestiller hotell. For mange er det vurderingene
de får av andre gjester som avgjør om de velger å booke eller ikke. Derfor har
Scandic nå gjort det slik at det er både mulig å lage og lese anmeldelser av
hotellene rett på nettsiden scandichotels.no.
Informasjonen er publisert på Mynewsdesk - http://www.mynewsdesk.com
Informasjon om bedriften: Scandic Hotels AB
Nyheten presenteres i samarbeid med MyNewsdesk